Saturday 5 April 2014

Kegigihan Mencari Kamera Fujifilm Instax Mini 25

Posted by Sara Z at 11:00
Salam :)

Hari ni hari jumaat! Aku pasti ramai yang melonjak gembira kan sebab dah nak cuti hujung minggu & boleh lepak2 kat umah.yayerss! :D

Hari ni aku nak cerita pasal kegigihan aku mencari kamera Fujifilm instax Mini 25. Aku memang minat sangat kamera ni semenjak aku tengok kawan aku pakai kamera Fujifilm instax Mini 8. Jadi aku pun bertekad nak juga beli kamera ni, macam best je sebab gambar die boleh keluar terus. Nanti aku boleh tangkap semua gambar yg bermakna tuk aku. Pastu boleh buat album. :)

(Image From : http://dailydoseofpositivepsychology.blogspot.com/2011/05/every-moment-matters.html )

Masalahnya cuma nak kumpul duit. yang bab tu aku ni memang liat sikit. hehe. Tapi aku berusaha jugak lah kumpul. Demi kamera instax tersayang. tup tup tup, tahun ni mak aku tanya nak hadiah birthday apa, aku pun cakaplah apa-apa pun boleh mak.hehe. last last mak aku bagi duit tuk beli apa yang aku nak. Walaupun still duit tu x cukup sebab harga kamera ni mahallah jugak, tapi berbekalkan duit tabung, akhirnya dapat jugak aku beli kamera ni. yeahh! i Love you Mak. :) 

Jadi pada satu petang yang indah, (indah sebab dah cukup duit nak beli kamera.hehehe) aku pun menapak lah ke Plaza Low YatDengan gigihnya aku naik Monorail dari Titiwangsa Ke Imbi. Pastu aku pun jalan ke Plaza Low Yat. Kenapa aku sanggup menapak ke Plaza Low Yat? sebabnya aku tahu kat sini memang boleh dapat harga yang the best (murah) kalau pandai cari kedai yang dapat tawarkan harga yang murah.hehe.

Sampai je aku kat Plaza Low yat tu, aku pun naik atas. sebab kedai kamera banyak dekat satu level ni. tapi xingat pula level berapa. Setelah round round and bertanya pada setiap kedai, akhirnya aku jumpa kedai yg bagi harga masyuk. Plus dapat 2 packs of film. Kira okay lah kan.hehe. Sbb kedai lain suma RM390 or RM380. Aku dapat RM350. Jimat duit sikit. hihi. Boleh aku beli extra film. Weeee

                                    Kamera FUJIFILM Instax Mini 25 ku : Halloween Orange  :)

So kalau korang rajin, rajin2 lah menapak ke Plaza Low Yat kalau nak cari gadget yang harga murah. If you are lucky, you might find one. :D

#Life is like a #camera. #Focus on what's #important and you'll capture it perfectly.
(Image from: http://www.pinterest.com/pin/9077636722217219/ )

3 comments:

Unknown on 8 April 2014 at 20:14 said...

teringin jugak nak beli sebab nampak comel :)

Sara Z on 9 April 2014 at 10:54 said...

Ada macam-macam warna yg comel :D

Nanie Dean on 13 April 2014 at 09:13 said...

Memang best camera ni... Tapi KN belasah camera phone je kalau nak snap gambar... boleh snap bila2 dan di mana2 shj... dah confirm2 phone tu selalu ada kat tangan kan? hehe

Post a Comment

 

Life Of Afitot Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei